Abstract:
Pośród wielu nowych idei i koncepcji marketingowych, jakie pojawiają się w ostatnim czasie, rosnącą popularność i zainteresowanie wzbudza marketing relacji. Ta nowa koncepcja marketingowa oznacza istotny przełom w dotychczasowym marketingowym myśleniu.
Z punktu widzenia strategicznych działań długookresowych firma powinna uwzględnić szerokie i pełne spektrum istotnych dla niej relacji i związków, zapewniających skuteczną realizację przyjętych celów przedsiębiorstwa.
Celem niniejszej pracy jest prezentacja zagadnień praktycznych i teoretycznych wiążących się z formułowaniem i rozwiązywaniem problemów decyzyjnych w obszarze rynkowych działań przedsiębiorstwa oraz zmiany, jakie zaszły po wdrożeniu marketingu współczesnego w jednej z nowosądeckich firm.
Praca ta zatem przedstawia działanie marketingu tradycyjnego oraz wdrażanie marketingu współczesnego w przedsiębiorstwie usługowym Zakładów Naprawczych Taboru Kolejowego „Nowy Sącz” S.A.
Motywem przewodnim pracy jest teza: współczesne przedsiębiorstwo nie jest po to, aby produkować, lecz po to, aby zdobywać i zatrzymać klienta.