Alians strategiczny jako forma współpracy między firmami na przykładzie Grupy Budimex S.A. i Grupy Ferrovial S.A.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Malczak Jakub
dc.date.accessioned 2014-01-11T13:40:38Z
dc.date.available 2014-01-11T13:40:38Z
dc.date.issued 2005
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/3806
dc.description.abstract Alians w całej jego specyfice wszedł we wszystkie dziedziny życia . Bez niego niemożliwe byłoby zdobycie rynku , umocnienie pozycji i osiągnięcie niezwykle pożądanej przewagi konkurencyjnej. To również bez niego nie było by możliwe pokonanie hitlerowskich Niemiec i zakończenie wojny. Stając przed ogromnymi wyzwaniami ludzie zdolni są do wszystkiego. Stawiając dobro całości , zdolni są do ustępstw niekoniecznie dla nich korzystnych, wiedząc jednak że wkrótce przyniesie im to niewymierne korzyści. Ciągle postępująca globalizacja wiążąca się nie oderwanie z ujednoliceniem procedur i postępowań w dziedzinie handlu i polityki w dużym stopniu skłania przedsiębiorstwa i również pomaga im w nawiązywaniu umów zwanych aliansami. Brak granic zarówno celnych jak i politycznych zachęca wiele firm do rozszerzania swoich wpływów. Obniżenie bezrobocia, rozwój technologiczny i naukowy to tylko część płynących za aliansami korzyści. Zauważalne przez ostanie kilkanaście lat zainteresowanie polskimi przedsiębiorstwami oraz chęć nawiązania z nimi współpracy daje niesamowite pole do popisu aliansom strategicznym. Możliwe dzięki nim obniżanie kosztów, zwalczanie barier i wrogów, daje polskim firmom nieosiągalne kiedyś możliwości rozwoju. Narzędzie jakim jest alians bardzo często prowadzi do poprawy wizerunku firmy oraz jej funkcjonowania, niemniej jednak złe nim zarządzanie może przynieść odwrotne efekty. Niezwykle ważne jest zatem nauczenie lub uświadomienie menadżerom jak prowadzić i jak zawierać alianse. Celem niniejszej pracy jest analiza i ocena przebiegu aliansu strategicznego firm Budimex S.A. z hiszpańskim koncernem Ferrovial i przedstawienie owego aliansu jako skutecznej formy współpracy między firmami. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna pl
dc.subject współpraca i integracja firm pl
dc.subject globalizacja pl
dc.subject fuzje pl
dc.subject przejęcia pl
dc.subject konsorcjum pl
dc.subject holding pl
dc.subject spółdzielnie pl
dc.subject joint-ventures pl
dc.subject alians strategiczny pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject Grupa Budimex S.A. pl
dc.subject Ferrovial S.A. pl
dc.title Alians strategiczny jako forma współpracy między firmami na przykładzie Grupy Budimex S.A. i Grupy Ferrovial S.A. pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info