Abstract:
Ewolucji podlega wszystko, co nas otacza. Proces ewolucji obejmuje wiele
aspektów danego gatunku. Począwszy od zagadnień podstawowych dotyczących fizjologii
(odżywianie, rozmnażanie), a skończywszy na zagadnieniach wyższego rzędu takich jak
zachowania obronne czy komunikacja. Reklama stanowiąca część komunikacji międzyludzkiej
ewoluuje na równi ze społeczeństwem, któremu służy. Reklama u początków swojego istnienia była mało skomplikowanym procesem
komunikacyjnym, jednak ciągły rozwój technologiczny i społeczny spowodował poważne
zmiany również i w tym aspekcie naszego funkcjonowania.
Celem pracy jest pokazać te wszystkie zmiany, które zaistniały w reklamie od początku
jej istnienia aż po dzień dzisiejszy. Pierwszy rozdział poświęcony jest zdefiniowaniu,
czym jest reklama oraz w jaki sposób jest klasyfikowana. Drugi rozdział przedstawia
historię reklamy, etap jej powstawania oraz rozwoju. Ukazuje on również reklamę współczesną
oraz jakie narzędzia są wykorzystywane przez obecne agencje reklamowe. Na końcu
rozdziału, przedstawiona jest prognoza, w jaki sposób może wyglądać oraz jak funkcjonować
reklama w przyszłości. Na każdym etapie następuje ocena parametrów reklamy.
Parametry zostały dobrane tak, aby umożliwiały łatwe porównanie zmian w czasie niezależnie
od formy i treści.