Kluczowym celem niniejszej pracy było omówienie istoty zarządzania marką agencji
reklamowej na przykładzie firmy Q-graf, jak również identyfikacja opinii respondentów na
temat wizerunku agencji. Praca składa się z 4 rozdziałów. Część teoretyczna obejmuje 1 i 2 rozdział , a część empiryczna 3 i 4 rozdział.
W pierwszym rozdziale zostały zawarte istota i znaczenie zarządzania marką, jak
również uwarunkowania efektywnego zarządzania marką oraz relacje kategorii tożsamości, wizerunku i reputacji marki. W rozdziale tym ukazane zostały źródła informacji oraz techniki badań marketingowych użyteczne w procesie zarządzania marką. Drugi rozdział zawiera analizę wybranych strategii zarządzania marką. W rozdziale
opisane zostały siła i świadomość marki oraz charakterystyka wybranych strategii
komunikacji firmy z rynkiem. W rozdziale tym przedstawiono także analizę podstawowych
elementów marki kształtujących jej wartość.
Trzeci rozdział charakteryzuje powstanie i rozwój Agencji Reklamowej Q-graf oraz
omawia dotychczasowe działania marketingowe kształtujących wizerunek Agencji
Reklamowej Q-graf . W trzecim rozdziale dowiadujemy się także jaki jest wizerunek firmy
Q-graf w oczach klientów.
Rozdział czwarty zawiera autorskie propozycje w zakresie kształtowania wizerunku
Agencji Reklamowej Q-graf. Pracę kończy podsumowanie, w którym zawarto wnioski
dotyczące obecnego zarządzania marką Agencji Reklamowej Q-graf.
The key aim of the present paper is analyzing the essence of brand management
among advertising agencies and the way a company’s image is perceived by its clients. This has been made on the case of the Q-graf advertising agency. My thesis consists of 4 chapters. Chapters 1 and 2 include theoretical part whereas empirical one is presented in chapters 3 and 4.
In the first chapter the importance of brand management and effective brand
management strategies have been included as well as the relationship between the company image identity and the reputation of the brand. At that point, different information sources and marketing research techniques have been shown in the process of brand management.
Chapter two includes the analysis of some brand management strategies, especially
the identity of a brand itself. Here, I have presented the power and how the brand is positioned in the market as well as the characteristics of some communication strategies between a particular company and the market. At the end of the chapter, the analysis of the basic elements concerning the quality of a brand has been carried out.
Chapter three presents the formation and development of the Q-graf Advertising
Agency as well as the analysis of its current marketing strategies shaping the image of the company.
Chapter four has been devoted to the process of shaping the image of the Q-graf
Advertising Agency. In the summary I have presented all the conclusions referring to the
present brand management in the Q -graf Advertising Agency.