Analiza finansowa umożliwia prowadzenie efektywnej działalności przez przedsiębiorstwo. Daje możliwość przebudowy rachunkowości z instrumentu biernego, dostarczającego danych liczbowych zawartych w sprawozdaniu finansowym, ...
Celem pracy jest analiza i ocena działań dystrybucyjnych podejmowanych przez pośredników w handlu obuwiem na terenie miasta Tarnowa. Omówiono zagadnienia dotyczące działalności dystrybucyjnej, od jej podstawowych funkcji ...
Transformacja systemowa w Polsce, która dokonywała się w ostatnich latach oraz reforma polskiej bankowości stanowią wciąż wyzwanie dla banków. Efektem przejścia z systemu nakazowo-rozdzielczego do rynkowego jest ...
W działalności polskich przedsiębiorstw turystycznych coraz silniej zaznacza się potrzeba wprowadzenia zasad marketingu. Większość przedsiębiorstw wprawdzie nadal funkcjonuje według schematów odpowiadających orientacji ...
Niniejsza praca opisuje funkcjonowanie kanałów dystrybucji, wpływ łańcucha logistycznego dostaw na poszczególne jego elementy a tym samym proces dystrybucji fizycznej ogniw pośrednich oraz funkcjonowanie handlu hurtowego, ...
Celem pracy jest ocena działań marketingowych FPHU Wiśniowski w Wielogłowach. Zaprezentowano definicję marketingu, jego funkcje, korzyści jakie płyną z jego stosowania oraz podstawowe zasady marketingowych działań.Przedstawiono ...
Rozwój gospodarczy oraz towarzysząca temu narastająca konkurencja sprawiają że o powodzeniu firmy na rynku w coraz większym stopniu decyduje marketing. Jest on pomocny nie tylko w przypadku dużych przedsiębiorstw, ale ...
Miasto, jako ośrodek życia społeczności lokalnej konkuruje na rynku miast i regionów. Konkurencyjność miasta (regionu) rozumiana jako wypracowanie przewagi nad innymi miastami (regionami) w określonej dziedzinie życia ...
Coraz więcej pracodawców zdaje sobie sprawę z bezcenności dobrego personelu. Jednak większość z nich również wie o tym, że aby taki personel posiadać, to należy stworzyć warunki odpowiednie do tego, aby pracownicy częściej ...
W związku ze wzrastającą konkurencją na rynku, zwiększającą się liczbę przedsiębiorstw mających rozmaite trudności i coraz bardziej rygorystycznymi wymaganiami wobec nich wiedza staje się strategicznym czynnikiem sukcesu ...
Proces szkolenia i rozwoju jest postrzegany przez większość organizacji, jeśli
nie przez wszystkie, jako bardzo ważny czynnik ich efektywnego funkcjonowania.
Niektóre firmy przykładają do niego dużą wagę już od dawna, ...
Celem niniejszej pracy jest prezentacja mocnych i słabych stron funduszy hedgingowych oraz analiza i porównanie ich wyników z wynikami tradycyjnych funduszy inwestycyjnych, które wiodą obecnie prym na polskim rynku finansowym. ...
Celem pracy jest przestawienie jednostki samorządu terytorialnego jako inwestora w gospodarczym rozwoju. Trwały wzrost gospodarczy nie jest możliwy bez inwestycji, dlatego szanse rozwoju gospodarczego gminy oceniać można ...
Bezrobocie stanowi niezwykle trudny problem społeczny, ekonomiczny i polityczny. Nie dziwi więc fakt, że poświęca mu się wiele badań naukowych, poprzez analizę jego przyczyn, skutków, jak również koncentrując uwagę na ...
Zarządzanie strategiczne jest to proces informacyjno – decyzyjny (wspomagany funkcjami planowania, organizacji, motywacji i kontroli), którego celem jest rozstrzyganie o kluczowych problemach działalności przedsiębiorstwa, ...
Celem pracy jest ocena funkcjonowania leasingu środków trwałych w regionie małopolskim. Zdefiniowano pojecie leasingu, scharakteryzowano jego rozwój, oraz wyszczególniono strony biorące udział w umowie leasingu. Sprecyzowano ...
Polska będąc stowarzyszona oraz kandydując do członkostwa w Unii Europejskiej w przyszłości będzie korzystać z udogodnień związanych ze zniesieniem granic między państwami - członkami Układu z Schengen. Równocześnie jednak ...
W odróżnieniu od pierwotnych form radzenia sobie z ryzykiem, działalność współczesnych instytucji ubezpieczeniowych zdeterminowana jest prawami gospodarki rynkowej. Tak więc ubezpieczyciel będąc jednym z podmiotów gospodarczych ...
Celem pracy jest analiza i ocena działań marketingowych przedsiębiorstwa handlowego Inpol Krak w ramach stopnia wykorzystania poszczególnych instrumentów tworzących kompozycję oddziaływania marketingowego na współczesnym ...
Na rynku stolarki budowlanej w Polsce ma miejsce bardzo silna konkurencja. Rywalizują ze sobą firmy produkujące okna i drzwi drewniane, aluminiowe i PCV. Konkurencja ta zmusza poszczególne zakłady do stosowania różnorodnych ...