Postawy sponsorów klubów sportowych względem finansowania sportu

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Stach, Przemysław
dc.contributor.author Tyński, Jakub
dc.date.accessioned 2013-12-17T10:37:25Z
dc.date.available 2013-12-17T10:37:25Z
dc.date.issued 2013-05-28 12:28:41
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2402
dc.description.abstract Niniejsza praca ma na celu przybliżyć zagadnienia związane z marketingiem sportowym, sponsoringiem oraz zbadać postawy sponsorów organizacji sportowych względem tego narzędzia promocji. Autor wykorzystał literaturę obejmującą temat, odbył rozmowę z osobą odpowiedzialną za komórkę marketingu w profesjonalnej organizacji sportowej. Przeprowadzono badania marketingowe wśród przedsiębiorstw sponsorujących sport w celu zbadania ich postaw wobec narzędzia promocji jakim jest sponsoring. Praca składa się z trzech rozdziałów z czego pierwszy i drugi dotyczą teorii a trzeci poświęcony zostanie badaniom marketingowym. W pierwszym rozdziale autor przedstawił marketing sportowy w ujęciu teoretycznym oraz ukazał jego typy, a następnie zaprezentował różnice dzielące „tradycyjny” marketing a jego sportowy odłam. Rozdział pierwszy zakończy się analizą kilku studiów przypadku pokazujących marketing sportowy z perspektywy klubów sportowych. Drugi rozdział opisuje zagadnienia związane ze sponsoringiem organizacji sportowych oraz jego wady i zalety. Następnie autor ukazał różnice pomiędzy sponsoringiem, mecenatem sportu a inwestowaniem w niego. Kolejną częścią jest przedstawienie rodzajów i celów sponsoringu po stronie sponsora jak i sponsorowanego oraz analiza skuteczności i efektywności tego narzędzia promocji. Rozdział drugi kończy pokazanie zasady tworzenia ofert dla sponsora i analiza takich ofert. Trzeci rozdział poświęcono badaniu marketingowemu dotyczącemu postaw względem sponsoringu. Autor przeprowadził wywiad kwestionariuszowy. Sponsoring jest potężnym narzędziem promocji, lecz aby przyniósł oczekiwane korzyści musi być starannie zaprojektowany oraz realizowany. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject marketing sportowy pl
dc.subject sponsoring pl
dc.subject klub sportowy pl
dc.subject finansowanie sportu pl
dc.title Postawy sponsorów klubów sportowych względem finansowania sportu pl
dc.title.alternative Sponsors' attitudes toward financing sports clubs pl
dc.type bachelorThesis pl
dc.date.updated 2013-12-16T16:05:12Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info