Japońskie techniki zarządzania jakością na przykładzie FAKRO PP Sp.z o.o.

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Czarnecki, Piotr
dc.contributor.author Klimek, Andrzej
dc.date.accessioned 2013-12-13T08:13:15Z
dc.date.available 2013-12-13T08:13:15Z
dc.date.issued 2013-07-05 11:53:20
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/2274
dc.description.abstract Fakro jak wszystkie inne organizacje produkcyjne musi podlegać ciągłemu doskonaleniu. W poszukiwaniu nowych rozwiązań często sięga się po nowe metody zarządzania wzorując się na organizacjach które odniosły i odnoszą sukcesy. Dobre wzory do naśladowania odnajdujemy w japońskich firmach, które wyróżniają się efektywnością oraz jakością na tle pozostałych gospodarek światowych. Podążając za wzorcami japońskimi opisałem System Produkcyjny Toyoty jako wzorcowy. W mojej pracy starałem się udowodnić, że wykorzystanie japońskich technik zarządzania jakością w doskonaleniu organizacji produkcji w firmie Fakro przyniosło oczekiwane rezultaty. Na początku tej pracy przedstawiłem wkład poszczególnych Guru Jakości, mających istotny wpływ na powstawanie nowych metod zarządzania jakością. Do tej grupy zalicza się: Deminga, Jurana, Crosby’ego oraz Ishikawę. Scharakteryzowałem wybrane metody, które przynoszą wymierne korzyści w zarządzaniu organizacją. Przedstawiłem firmę Fakro, opisując obszar i zakres jej działalności, ze szczególnym uwzględnieniem: zatrudnienia, klientów, konkurencji, systemu jakości, roli certyfikatów. Następnie scharakteryzowałem proces wdrażania w firmie Fakro metod: Program Zgłaszania Pomysłów i Sugestii Pracowniczych, Kanban, system 5S, karty operacji jako przykład standaryzacji. W dalszej części przedstawiam skutki z wdrożenia wyżej przedstawionych metod, z uwzględnieniem rodzaju korzyści, które przynoszą organizacji. Dokonałem oceny efektów z zastosowania japońskich metod w firmie Fakro. Do dokonania tej oceny pomocne były wewnętrzne materiały Fakro, wywiad przeprowadzony z Dyrektorem Produkcji oraz własne obserwacje. Dostrzegam kolosalne różnice pomiędzy czasem kiedy to w Fakro nie były jeszcze wprowadzone wyżej wymienione metody, ze stanem obecnym firmy. Zaimplementowanie tych metod w Fakro przyniosło oczekiwane efekty zgodne z ich charakterystyką. W dniu dzisiejszym Fakro jest nowoczesną firmą, która spełnia oczekiwania swoich klientów. W dążeniu do tego poszukuje się coraz to nowych metod i sposobów zarządzania. pl
dc.description.abstract Fakro company, like all other production enterprises, must undergo continuous development and improvement. In search of new solutions it is common to model oneself on the companies that have achieved a success. The Japanese companies certainly set the pattern to follow. They excel in effectiveness and quality leaving the world industry behind. Following the Japanese patterns I described the Toyota production system as an ideal one. In my work I tried to prove that using the Japanese techniques of quality management in improving the production process in Fakro company has brought the expected results. At the beginning of this work I presented the contribution of particular Quality Guru which had a significant influence on new methods of quality management coming into effect. This group consists of: Deminga, Juran, Crosby and Ishikawa. I characterized some of the methods which bring quantifiable advantages in the organization management. I depicted Fakro company describing the field of its activity with the particular emphasis on employment, customers, competition, quality system, certificates roles. Then I characterized the process of implementing the following methods: the programme of reporting new ideas and workers' suggestions, Kanban, 5S system, operation cards as an example of standardization. In the further part I presented the effects of implementing the above mentioned methods taking into consideration the kind of advantages they bring to the organization. I estimated the effects with the use of the Japanese methods in Fakro company. In order to make this estimation I had to use the internal Fakro materials, the interview with Production Director and own remarks. On the basis of the above I notice a huge difference between the company before and after the implementation. The condition of the company has remarkably improved and the effects are clearly visible. Today Fakro is a modern company which fulfils its customers' needs and expectations. In order to achieve this newer methods and ways of management are being searched for. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject jakość pl
dc.subject ciągłe doskonalenie pl
dc.subject Kaizen pl
dc.subject Kanban pl
dc.subject TQM pl
dc.subject quality pl
dc.subject constant improvement pl
dc.title Japońskie techniki zarządzania jakością na przykładzie FAKRO PP Sp.z o.o. pl
dc.title.alternative Japanese techniques of quality management exemplified on FAKRO PP Sp.z o.o. pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-12T12:21:56Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info