Podejmowanie decyzji motywujących pracowników jest kluczowym etapem w procesie zarządzania zasobami ludzkimi. Błędna decyzja może być nieodwracalna w skutkach. Dlatego tak ważna jest poprawna ocena pracowników, ich sytuacji materialnej i osobistej, a przede wszystkim ich oczekiwań wobec pracodawcy. Niniejsza praca opisuje rolę motywacji pracowników w funkcjonowaniu firmy i prezentuje ją na przykładzie rozwiązań stosowanych w firmie FAKRO S.A. Celem pracy jest analiza poszczególnych instrumentów motywacyjnych z punktu widzenia ich skuteczności w podnoszeniu efektywności pracy zatrudnionych osób. Rozdział I stanowi teoretyczny punkt wyjścia dalszych rozważań. Przedstawiono w nim liczne definicje pojęcia motywacji oraz jej teorie. W rozdziale II zawarto charakterystykę rodzajów instrumentów motywacyjnych. III rozdział – metodologiczny prezentuje metodologię badań. W pracy zastosowano technikę sondażu diagnostycznego, jako narzędziem badawczym posłużono się kwestionariuszem. Rozdział IV jest kwintesencją rozważań – prezentuje wyniki przeprowadzonych badań. W pracy wykorzystano 53 pozycje bibliograficzne
Wrong decision might have irreversible effects. That is why the proper assessment of staff is so important, as well as their personal and material standing, and most of all their expectations towards employer. This paper depicts the role of motivation of employees in working of a firm and presents it with regard to solutions applied in FAKRO S.A. company. The aim of the paper is the analysis of particular incentives, taking into consideration theirs effectiveness in rising efficiency of employees’ work. Chapter I constitutes theoretical starting point of further advisement. Also numerous definitions of the term: motivation and its theories have been presented there. In chapter II the characteristics of the incentives types have been concluded. Chapter III – methodological - displays research methodology. In this paper the diagnostic survey technique has been applied, with the questionnaire doing duty as research instrument. Chapter IV is the pith of advisement– it presents the outcome of conducted research. The paper includes 53 referenced titles.