Strategia przedsiębiorstwa na przykładzie Stacji Narciarskiej Wierchomla

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.advisor Gancarczyk, Marta
dc.contributor.author Żytkowicz, Jadwiga
dc.date.accessioned 2013-12-03T08:21:37Z
dc.date.available 2013-12-03T08:21:37Z
dc.date.issued 2007-11-14 11:18:59
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/1909
dc.description.abstract Celem pracy jest przedstawienie koncepcji strategii oraz zarządzania strategicznego ze szczególną uwagą na analizę strategiczną, a następnie przeprowadzenie analizy strategicznej dla identyfikacji i oceny strategii Stacji Narciarskiej Wierchomla (SNW) w latach 1997-2006 oraz dla określenia przyszłej strategii tej firmy na lata 2007-10. Do celów cząstkowych należą: • przedstawienie istoty i zakresu strategii oraz zarządzania strategicznego w przedsiębiorstwie, • przedstawienie zakresu i metod analizy strategicznej, • przeprowadzenie oceny wdrożenia strategii w przedsiębiorstwie przy pomocy strategicznej karty wyników, • analiza SWOT, służąca określeniu słabych i mocnych stron SNW, szans i zagrożeń na jakie przedsiębiorstwo może napotykać w otoczeniu oraz rekomendacja przyszłych celów strategicznych. Przyjęta strategia zarządzania przedsiębiorstwem Stacją Narciarską Wierchomla Sp. z o.o., oceniona przy pomocy strategicznej karty wyników pokazała jak umiejętnie można zarządzać przedsiębiorstwem przy wykorzystaniu dostępnych zasobów. Odpowiednia strategia pozwoliła na to, aby z niewielkiego ośrodka z kilkoma wyciągami, stworzyć dobrze prosperujące centrum narciarskie, które swoją ofertą może konkurować z zagranicznymi ośrodkami i wciąż pozyskiwać coraz to szersze grono klientów. Konsekwentna realizacja przyjętej strategii na przestrzeni kilku lat doprowadziła do zajęcia mocnej pozycji na rynku i poważnie zagroziła innym konkurencyjnym ośrodkom. Zauważyć można, iż po zrealizowaniu strategii w latach 2002-2006 pozycja konkurencyjna przedsiębiorstwa poprawiała się i nadal się umacnia. Stacja Narciarska Wierchomla Sp. z o.o. stara się dbać o swój wizerunek, tak aby nie utracić wyrobionej już marki. Wciąż myśli o klientach, których udało się jej pozyskać. Zdążyła już pozyskać grono stałych bywalców, których co rok gości na swoich stokach. Dla obecnych i potencjalnych klientów poszerza swoje usługi o szeroko rozumiane usługi hotelowe, gastronomiczne i rekreacyjno – wypoczynkowe. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights licencja niewyłączna
dc.subject turystyka narciarska pl
dc.subject zarządzanie strategiczne pl
dc.subject planowanie w przedsiębiorstwie pl
dc.subject analiza strategiczna pl
dc.subject badania empiryczne pl
dc.subject strategia przedsiębiorstwa pl
dc.subject analiza SWOT pl
dc.subject rekreacja pl
dc.subject organizacja wypoczynku pl
dc.title Strategia przedsiębiorstwa na przykładzie Stacji Narciarskiej Wierchomla pl
dc.title.alternative Strategy of the enterprise based on the example of Stacja Narciarska Wierchomla pl
dc.type masterThesis pl
dc.date.updated 2013-12-02T15:22:09Z


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace magisterskie [3237]
    [Zgodnie z obowiązującą procedurą nie udostępniamy pełnych wersji prac dyplomowych]

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info