Abstract:
Celem pracy jest przedstawienie dotychczasowych kierunków strategii marketingowej, jakimi posługuje się hotel Le Royal Meridien Bristol. Pomimo tego, że omawiany hotel jest pięciogwiazdkowym hotelem o kategorii de luxe i ma wysoki prestiż, to można go udoskonalić, by być jeszcze bardziej konkurencyjnym na rynku usług hotelarskich. Hipoteza badawcza zakłada, iż zastosowanie marketingu-mix pozwoli zidentyfikować niedostrzegane dotąd szanse/zagrożenia oraz słabe/mocne strony hotelu Le Royal Meridien Bristol w Warszawie. Niniejsza praca zawiera opis kierunków strategii marketingowej, jakimi posługuje się hotel Le Royal Meridien Bristol. Jednocześnie ukazała, że pomimo dorobku pięciogwiazdkowego oraz silnej marki jaką jest Bristol, hotel powinien udoskonalić swoją strategię. Dbanie o stałego klienta to jedno z podstawowych czynności marketingowych, ale zdobywanie nowych jest również ważne. Jednym z bardzo ważnych narzędzi, które wykorzystujmy do pozyskiwania klientów jest reklama, a w dobie XXI w. Internet daje nam duże możliwości. Jak pokazuje analiza SWOT jednym ze słabych punktów jest brak strony internetowej. Powinna ona być stworzona i cały czas udoskonalana, gdyż najwięcej przekazuje informacji zainteresowanym klientom. Przestarzały sprzęt jest również dużym minusem, który źle wpływa na produkt hotelu Le Royal Meridien Bristol. W obecnych czasach, gdzie zapotrzebowanie na usługi hotelarskie jest duże, a konkurencja ostra, staranne dopracowanie oferty i zaoferowanie jej klientowi, który zechce ją nabyć, jest sprawą najważniejszą.