Browsing Wydział Nauk Społecznych i Informatyki / College of Social and Computer Sciences by Title

WSB-NLU Repository

Browsing Wydział Nauk Społecznych i Informatyki / College of Social and Computer Sciences by Title

Sort by: Order: Results:

  • Baran, Małgorzata (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2011)
    The aim of this paper is to show production company as a purposeful system, characterized by goal-seeking behaviour, complexity, probabilistic, with sequential states, and the ability of self-regulation. These features ...
  • Mariawici 
    Mędzelowski, Tadeusz (1993)
    Artykuł przybliża działalność Kościoła Katolickiego Mariawitów i Starokatolickiego Kościoła Mariawitów w Polsce.
  • Plata-Alf, Dagmara (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2013)
    The development of communication-information technology has led to the transfer of the communication process to a virtual environment influencing while at the same time providing an opportunity and a challenge for ...
  • Pawłowski, Krzysztof (2016-11-04)
    Materiały z konferencji "Reputacja kraju jako fundament siły konkurencyjnej", która odbyła się w Warszawie w dn. 9-10.12.1998 r.
  • Kwak, Wioletta (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2011)
    This paper presents the analysis of strategic decisions made by non- profit organizations in the context of value-based marketing. In the process of formulating and realizing the strategy non-profit organizations ...
  • Britchenko, I.G.; Bielawcew, M.I.; Tiahunowa, N.M. (RWW PUSKU, 2008)
    Podręcznik szkoleniowy przedstawia teorię i naukowe podstawy marketingu w bankach, główne parametry mechanizmów marketingowych z tworzeniem, prowadzeniem i dystrybucją kapitału bankowego, jego narzędzi, produktów, procesów, ...
  • Nikitin, A.V.; Ivanova, T.H.; Britchenko, I.G.; Momot, O.M. (KNEU, 2010)
    Edukacyjno metodyczny przewodnik do samodzielnej nauki przedmiotu "Marketing w banku" jest przygotowany dla studentów studiujących według planu studiów licencjackich i uczą tego przedmiotu jako przedmiotu do wyboru. Edycja ...
  • Jewicz, Ju. Ju.; Britchenko, I.G. (OOO «Techserwis», 2014)
    W książce przedstawiono aktualne zagadnienia promocji produktów edukacyjnych w przestrzeni internetowej Ukrainy, promowanie produktów MBA na ukraińskim rynku usług edukacyjnych. Dla nauczycieli, studentów i specjalistów, ...
  • Mędzelowski, Tadeusz (2000)
    W trakcie tworzenia Policyjnej Izby Tradycji w Tarnowie autor artykułu otrzymał 300 szklanych negatywów nigdzie nie publikowanych. Wśród nich było 12 negatywów na których był Marszałek Józef Piłsudski. Artykuł omawia ...
  • Jankowska, Justyna (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2011)
    Company (Enterprise) internationalization is a complex process. In addition, assessment of its proceedings and its degree is not an easy and unambiguous task. This article includes summary of indicators of internationalization ...
  • Stopochkin, Artem (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University, 2017-05-23)
    V monografii issledovany problemy upravleniya ustojchivym razvitiem nacional'nyh social'no-ekonomicheskih sistem. Na osnove provedennyh issledovanij avtorom razrabotan mekhanizm gosudarstvennogo upravleniya ustojchivym ...
  • Pawłowski, Krzysztof (2004)
  • Karwala, Sebastian (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu, 2007)
    These days the competitive advantage of an organization is to a great extent a matter of intellectual capital and it is management. The dynamism of change and globalization are becoming a challenge for many organizations. ...
  • Stolarska, Diana (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2012)
    Trust management in a company is a relatively new concept in management studies, yet it is attracting increasing attention. So far, interest in trust in the context of commercial organizations has focused mainly on its ...
  • Czaplak, Joanna (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2013)
    The article contains an analysis of methods of organization in municipal services in the years 2007-2011 within the sphere of public utility services in Poland. It consists of two parts. The first chapter describes methods ...
  • Ujwary-Gil, Anna; Śliwa, Kazimierz R. (2006)
    Celem niniejszego artykułu jest ocena operacyjnej efektywności w gospodarowaniu zasobami przedsiębiorstwa. Z wykorzystaniem metody VAIC™ analizie poddano kapitał fizyczny i strukturalny dwóch polskich spółek telekomunikacyjnych: ...
  • Boćko, Bartosz (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University w Nowym Sączu, 2007)
    Strategic alliance has become an integral aspect of the corporate strategy. However numerous studies show that 70% of alliances fail. In order to create strategic alliance company should take following steps: programming ...
  • Pawłowski, Krzysztof (2014-11-19)
    Materiały z konferencji pt. „Miasteczko Multimedialne jako szansa rozwoju Sądecczyzny”, która odbyła się w Rytrze 09.06.2011 r.
  • Mędzelowski, Tadeusz (1994)
    Do Biecza od XIV wieku przyjeżdżał królewski sąd ziemski i był on siedzibą wyższego prawa magdeburskiego. W związku z tym, że zlokalizowane w nim było sądownictwo grodzkie i ziemskie posiadał Biecz prawo miecza czyli prawo ...
  • Mędzelowski, Tadeusz (2002)
    Artykuł omawia najbardziej znaną na świecie kolędę Cicha Noc i związane z nią legendy, Kolęda ta została przetłumaczona na ponad 300 języków.

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Info