Abstract:
F.P.U.H. Limblach to firma zajmująca się produkcją i dystrybucją ekologicznych pokryć dachowych z blach powlekanych, ocynkowanych i alucynkowych. W ciągu osiemnastu lat swej działalności firma zdobyła ugruntowaną pozycję na terenie Polski południowo-wschodniej oraz opinię wiarygodnego partnera na rynku wielkich inwestycji przemysłowych. Wysoka jakość produktów została potwierdzona międzynarodowym certyfikatem ISO 9001, dokumentem akceptowanym i rozpoznawanym na całym świecie. Głównym celem niniejszej pracy jest możliwie pełne i szczegółowe przedstawienie problematyki funkcjonowania systemu zarządzania jakością w F.P.U.H. Limblach. W rozdziale pierwszym zostaną zawarte ogólne zagadnienia dotyczące istoty pojęcia jakości, oraz krótki rysu historyczny. W dalszej części omówiono różne definicje jakości oraz ich cechy wspólne. Przedstawiono głównych twórców jakości oraz wkład jaki wnieśli do nauki o jakości. Rozdział drugi pracy w całości poświęcony zostanie normalizacji. Przedstawione zostaną takie zagadnienia jak: geneza i cele normalizacji, działalności Międzynarodowej Organizacji Normalizacyjnej ISO, rodzina norm ISO 9000, dokumentacja i certyfikacja systemu zarządzania jakością według norm ISO 9000. W kolejnym rozdziale zostanie przedstawiona działalność i struktura organizacyjna firmy Limblach. W rozdziale ostatnim zostanie omówiony system zarządzania jakością w tejże firmie, ze zwróceniem szczególnej uwagi na etap produkcji.