Poziom i struktura lęku a postawy rodzicielskie u rodziców posiadających dzieci w edukacji domowej i edukacji zdalnej w dobie pandemii

WSB-NLU Repository

Show simple item record

dc.contributor.author Jurewicz, Katarzyna
dc.contributor.other Chmielowska-Marmucka, Agnieszka
dc.date.accessioned 2022-07-14T09:19:23Z
dc.date.available 2022-07-14T09:19:23Z
dc.date.issued 2022-07-14
dc.identifier.uri http://hdl.handle.net/11199/10635
dc.description.abstract Przedstawiona praca badawcza zawiera część teoretyczną i empiryczną. Powstała w celu sprawdzenia, jakie powiązania zachodzą̨ między poziomem i strukturą lęku, a postawami rodzicielskimi u osób posiadających dzieci w edukacji domowej i w edukacji zdalnej w dobie pandemii. Badaniem objęto rodziców dzieci w edukacji domowej oraz w edukacji zdalnej (szkoła tradycyjna) realizowanej w dobie pandemii. Łącznie w badaniu wzięło udział 85 rodziców. Do przeprowadzenia badania posłużono się Inwentarzem Stanu i Cech Lęku STAI, autorstwa C.D. Spielbergera, R.L. Gorsucha i R.E. Lushene, Skalą Postaw Rodzicielskich M. Plopy oraz arkuszem personalnym własnej konstrukcji. Przeprowadzone analizy pozwoliły na weryfikację postawionych hipotez i na wysunięcie wniosków, iż istnieje zależność pomiędzy poziomem lęku, a postawami rodzicielskimi. Dokonano również porównania grup edukacji zdalnej i domowej, w których uzyskano statystycznie istotne równice szczególnie w obszarze motywacji i kondycji psychicznej dzieci, która w edukacji zdalnej była niższa niż u dzieci w edukacji domowej. pl
dc.description.abstract The presented research contains two parts: theoretical and empirical. It was conducted in order to find the links between the problems related to the measure and the structure of anxiety, and parental attitudes in people with children in home and remote education in the time of the pandemic. Research was conducted on parents of children in home education and remote education (traditional school) in the time of a pandemic. A total of 85 parents participated in the study. To conduct this study, the State Trait Anxiety Inventory STAI by C.D. Spielberger, R.L. Gorsuch and R.E. Lushene; the Parental Attitude Scale by M. Plopa and a personal sheet of my own construction were used. The conducted analysis allowed for the verification of the hypotheses and for drawing conclusions that there is a relationship between the level of anxiety and parental attitudes. A comparison was also made between the groups of remote and home education, in which statistically significant differences were observed, especially in the terms of ​​motivation and mental condition of children, which in case of remote education was lower than in children in home education. pl
dc.language.iso pl pl
dc.rights open access pl
dc.subject lęk pl
dc.subject postawy rodzicielskie pl
dc.subject edukacja domowa pl
dc.subject edukacja zdalna pl
dc.subject koncepcje lęku pl
dc.subject rodzice pl
dc.subject dzieci pl
dc.subject pandemia pl
dc.subject anxiety pl
dc.subject parental attitude pl
dc.subject home education pl
dc.subject remote education pl
dc.subject parents pl
dc.subject children pl
dc.subject pandemic pl
dc.title Poziom i struktura lęku a postawy rodzicielskie u rodziców posiadających dzieci w edukacji domowej i edukacji zdalnej w dobie pandemii pl
dc.title.alternative The level and structure of anxiety and parental attitude among parents of home schooled children and children in remote studying in face of pandemic pl
dc.type masterThesis pl


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

  • Prace dyplomowe wyróżnione - Pełne teksty - Full text [376]
    W tej kolekcji zostały zamieszczone pełne teksty prac dyplomowych studentów wyróżnionych przez Komisję Uczelnianą. Zakres chronologiczny kolekcji obejmuje prace z lat 2008 - 2014 i będzie sukcesywnie uzupełniany o nowe dokumenty.

Show simple item record

Search WSB-NLU Repository


Advanced Search

Browse

My Account

Statistics

Info