Abstract:
Wszechstronnym celem zarządzania zasobami ludzkimi jest dostarczenie wartości
dla interesariuszy przez osiąganie i zachowanie wysokiej efektywności pracy oraz
podnoszenie wartości kapitału ludzkiego zgodnie z nadrzędnymi celami organizacji.
W pierwszym rozdziale zaprezentowano istotę, usługi oraz kierunki rozwoju usług
hotelarskich. Wnikliwie przedstawiono podział i cechy usług jak również specyfikację
usług hotelarskich.
Rozważania w drugim rozdziale rozpoczęto od omówienia zarysu zarządzania
zasobami ludzkimi. Następnie przedstawiono modele zarządzania zasobami ludzkimi
między innymi model Harvardzki i model Michigan. Kolejny punkt wskazuje zadania
działów personalnych w realizacji, a są to np. planowanie zatrudnienia, rekrutacja
pracowników, ocena pracowników, wynagrodzenie pracowników jak również szkolenia
pracowników.
Rozdział trzeci to organizacja i funkcjonowanie Hotelu Spa Dr Irena Eris czyli
ogólna charakterystyka hotelu, struktura niniejszej firmy oraz jej podział na grupy
pracowników, także analiza SWOT i analiza otoczenia konkurencyjnego. Została
przedstawiona również misja i strategia obowiązująca w tymże hotelu.
Rozdział czwarty jest dopełnieniem części teoretycznej. Obejmuje on planowanie
zatrudnienia, rekrutacje i selekcje, obowiązki i zadania pracowników, wynagradzanie i
system oceniania oraz szkolenie pracowników.
Praca została napisana na podstawie literatury przedmiotu, stron internetowych oraz
wewnętrznych materiałów Hotelu SPA Dr Ireny Eris. Zarządzanie zasobami ludzkimi w Hotelu Spa Dr Irena Eris w Krynicy-Zdroju to
planowanie zatrudnienia, rekrutacja i selekcja, obowiązki i zadania pracowników oraz
wynagrodzenie i systemy oceniania, które będą bardziej efektywne jeśli oparte zostaną na
właściwym ich zrozumieniu.