Abstract:
Głównym tematem tego opracowania jest ocena systemu wynagrodzeń w Zespole Szkół w Chomranicach, skontrolowanie wpływu wybranych czynników zarządzania zasobami ludzkimi na zadowolenie personelu z otrzymywanego wynagrodzenia oraz odpowiedź na postawianą hipotezę: w jakim stopniu pracownicy odczuwają potrzebę wzrostu wynagrodzeń. Praca jest podzielona na cztery rozdziały. Dwa pierwsze zawierają zagadnienia od strony teoretycznej, natomiast rozdział trzeci i czwarty opisują wyniki badań przeprowadzonych na przykładzie Zespoły Szkół w Chomranicach. W rozdziale pierwszym zostały opisane podstawy zarządzania zasobami ludzkimi oraz przedstawiona została definicja wynagrodzenia. Rozdział drugi przedstawia istotę i strukturę wynagrodzeń, funkcje wynagrodzeń. Rozpoczyna się od charakterystyki funkcji wynagrodzeń, prezentuje rodzaje systemów wynagrodzeń, taryfikator kwalifikacyjno – zawodowy oraz tabelę stawek płacy zasadniczej. W rozdziale trzecim ujęta jest misja badanego przedsiębiorstwa, opisana jego struktura zatrudnienia i organizacji oraz składniki wynagrodzenia pracowników pedagogicznych i niepedagogicznych. Rozdział czwarty, ostatni, został poświęcony omówieniu funkcjonowania systemu wynagrodzeń pracowników w Zespole Szkół w Chomranicach. Przedstawia on wyniki badań ankiety, dotyczącej zadowolenia z otrzymywanego wynagrodzenia przez pracowników. Podsumowując opisaną pracę, dochodzimy do wniosków, które pozwalają na
ustalenie, iż prawidłowo skonstruowany system wynagrodzeń wpływa na wydajność
pracy oraz realizację założonych celów.