dc.description.abstract |
Celem niniejszej pracy jest scharakteryzowanie konfliktu w przedsiębiorstwie oraz
określenie wpływu jaki wywiera na pracowników. Analizie poddana zostanie firma Truck
Partner zarówno pod względem relacji panujących między pracownikami jak i wywiązania się
z obowiązków przedsiębiorstwa jako organizacji w stosunku do zatrudnionych.
Podstawowymi zagadnieniami, niniejszej pracy są :konflikt, jego przyczyny i
sposoby rozwiązywania, które zostaną zawarte w pierwszej, teoretycznej części. Natomiast
część praktyczna uwzględnia przeprowadzone badania oraz ich analizę i wnioski.
Rozdział pierwszy to charakterystyka zarządzania zasobami ludzkimi z uwzględnieniem
miejsca konfliktu w poszczególnych jej obszarach. Rozdział drugi poświęcony jest
problematyce konfliktów, ich rodzajom, źródłom oraz metodom ich rozstrzygania. Ostatni
rozdział to analiza zebranych przy pomocy ankiety danych empirycznych oraz ich analiza. Chcąc umiejętnie zarządzać konfliktem należy go w porę rozpoznać, zastanowić się
nad skutecznym sposobem jego rozwiązania i wyciągnąć odpowiednie wnioski na przyszłość.
Niezwykle trudne zadnie należy do menedżerów, kierowników firm, gdyż to oni, jako
zarządzający firmą powinni zadbać o dobrą atmosferę w miejscu pracy, a kiedy jest taka
potrzeba odpowiednio wspomóc pracowników w sytuacjach konfliktowych. Jednak w
większości przypadków tak nie jest, kierownictwo nie dostrzega sygnałów zbliżających się
kłopotów, a pracownicy przejawiający skryte postawy starają się ukryć swoje problemy w
pracy. |
pl |