Abstract:
Celem pracy jest ukazanie problematyki reklamy oraz zaprezentowanie
umiejętnego wykorzystywania wiedzy z innych dziedzin nauk takich jak
np. psychologia, jako jednego z narzędzi marketingowych, których podstawowym
zadaniem jest kształtowanie zachowań i postaw nabywców.
Praca składa się z trzech rozdziałów. Pierwszy z nich ma charakter
wprowadzenia w świat reklamy. Dotyczy przedstawienia jej definicji oraz ukazania
środków i rodzajów jakimi dysponuje. W drugim rozdziale zostały przedstawione psychologiczne aspekty reklamy,
mające wywrzeć wpływ na zmianę postaw i zachowań potencjalnych nabywców.
W dalszej części rozdziału zostały ukazane zabiegi marketingowe stosowane
w marketach, na których sterowanie konsumenci są narażeni, podczas dokonywania
czynności zakupowych. Rozdział trzeci poświęcony jest analizie dotyczącej zależności między
stosowanymi metodami reklamy a reakcją konsumentów.
W dalszej części podrozdziałów zostały zawarte badania własne na temat oddziaływania
metody reklamy facing stosowanej w hipermarkecie, na zachowania i potrzeby
nabywców.
W celu prezentacji powyższego zagadnienia zaobserwowanego
w hipermarkecie Carrefour technika marketingowa została poddana analizie,
jak również jej psychologiczny wpływ na zachowania potencjalnych konsumentów
w placówce handlowej.
Podczas pisania pracy została wykorzystana literatura z zakresu dziedzin
marketingu jak i psychologii ze szczególnym uwzględnieniem aspektu reklamy,
a także materiały pochodzące ze źródła internetowego.