dc.description.abstract |
Celem pracy jest próba zdiagnozowania pozycji firmy turystycznej na rynku, na
przykładzie Biura Pośrednictwa Usług „Maxim” z Nowego Sącza. Aby założony cel został
osiągnięty zawarto w pracy cztery rozdziały główne, podzielone na tematyczne podrozdziały.
W rozdziale pierwszym w oparciu o literaturę, scharakteryzowano branżę turystyczną
w Polsce, a w tym: historyczny zarys turystyki, istotę i pojęcie turystyki, ruch turystyczny
i jego podział, zdefiniowano pojęcie turysty, przedstawiono ogólną charakterystykę walorów
i atrakcji turystycznych, zaprezentowano człowieka w turystyce, usługi turystyczne oraz
zobrazowano biura podróży.
Rozdział drugi zawiera omówienie sektora małych i średnich przedsiębiorstw
w Polsce, w tym: definicje i klasyfikacje, stan sektora, udział w wytwarzaniu PKB, a także
charakterystykę w poszczególnych województwach. Ponadto zaprezentowano działalność
gospodarczą przedsiębiorstw turystycznych.
Kolejny, trzeci rozdział prezentuje opis przypadku Biura Pośrednictwa Usług
„Maxim”, gdzie opisano powstanie i rozwój firmy, charakterystykę jej obecnej sytuacji,
ukazano opis problemu oraz jego rozwiązanie.
W rozdziale czwartym dokonano diagnozy pozycji Biura Pośrednictwa Usług
„Maxim”. Zidentyfikowano i zdiagnozowano otoczenie przedsiębiorstwa, opracowano analizę
sytuacji bieżącej, sformułowano warianty strategii, oraz podano propozycję działań
operacyjnych niezbędnych do osiągnięcia celów strategicznych. Na zakończenie rozdziału
dokonano wyboru ostatecznego wariantu planu strategicznego.
W zakończeniu sformułowano wnioski końcowe i podano wykaz literatury. |
pl |