dc.description.abstract |
Celem pracy jest analiza i ocena adekwatności kanałów dystrybucji w Przedsiębiorstwie Handlowo Usługowym Biurex, zajmującym się importem i sprzedażą urządzeń biurowych. W pracy przeprowadzono badania, w których wykorzystano informacje pochodzące z PHU Biurex. Rosnące znaczenie dystrybucji w polskich przedsiębiorstwach skłoniło autora do
napisania pracy charakteryzującej zarówno kanały dystrybucji, ich rodzaje i funkcje oraz to jak ważny jest ich wybór w celu osiągnięcia przez firmę jak największych zysków i korzyści. Praca składa się z trzech rozdziałów i zawiera zestaw literatury przedmiotu. W rozdziale pierwszym przedstawiono istotę dystrybucji i jej funkcje, cele i funkcje kanałów dystrybucji, dokonano klasyfikacji kanałów dystrybucji według kilku kryteriów, a także opisano trzy metody wykorzystane w ocenie kanałów dystrybucji. Drugi rozdział zawiera charakterystykę przedsiębiorstwa, które było miejscem badań i analiz. Została dokładnie opisana sytuacja konkurencyjna i strategia firmy, a także oferta handlowa oferowanych przez nią produktów. Pokrótce zostali też scharakteryzowani odbiorcy PHU Biurex. W ostatnim, trzecim rozdziale dokonano identyfikacji stosowanych w firmie kanałów dystrybucyjnych, oceniono je, a także zaproponowano zmiany, które wzmocniłyby jej sytuację na rynku. Analiza została przeprowadzona na kilku podstawowych grupach towarowych.W pracy wykorzystano liczne pozycje literatury polskiej i zagranicznej, wiedza zaczerpnięta ze źródeł internetowych oraz materiały pochodzące bezpośrednio w PHU Biurex. |
pl |