Browsing by Title

WSB-NLU Repository

Browsing by Title

Sort by: Order: Results:

  • Flak, Olaf (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2012)
    This paper reflects on the development of management sciences. The author presents which a contemporary researcher encounters during his attempt to explain organizational reality and also some main approaches to theoretical ...
  • Ziębicki, Bernard (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2011)
    The article presents the required management competences from the perspective of contemporary management concepts. As the main concepts we have presented: knowledge management and learning organization, Total Quality ...
  • Flak, Olaf; Hoffmann-Burdzińska, Kinga (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University and Foundation for the Dissemination of Knowledge and Science “Cognitione”, 2016)
    The main aim of the paper is to present the results of the experiment on the impact of management tools for the process of planning. It includes the theoretical foundations on the work of a manager using organizational ...
  • Rogozińska, Izabela (2011-07-04)
    This following research aims to evaluate the actual importance of the process of establishing business cooperation. It analyzes existing academic papers on the topic and will contrast them with case studies of the ...
  • Jamroży, Marcin (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2011)
    This paper aims to analyze the tax consequences of foreign exchange differences. The taxpayers can choose the method of determining exchange differences for tax purposes according to tax law or according to accounting ...
  • Zhumartova, Rufina (2019-11-18)
    Personnel management is recognized as one of the most important spheres of the organization's life, which can improve its efficiency. the concept of "personnel management" is considered in a fairly wide range: from the ...
  • Olejniczak, Karolina (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2014)
    Competitiveness of regions depends on the establishment of public administration and the forms of governance. Of great importance is the tendency to cooperation and social responsibility of both the public authorities and ...
  • Siedlik, Barbara (2014-02-22)
    Dobra strategia marketingowa to czynnik warunkujący istnienie przedsiębiorstwa na rynku oraz pozwalający wyróżnić go spośród innych. To bardzo ważny aspekt będący częścią składową każdej firmy. W niniejszej pracy poruszono ...
  • Baran, Małgorzata (Wyższa Szkoła Biznesu - National-Louis University in Nowy Sącz, 2011)
    The aim of this paper is to show production company as a purposeful system, characterized by goal-seeking behaviour, complexity, probabilistic, with sequential states, and the ability of self-regulation. These features ...
  • Kaszyk, Bartłomiej (2014-07-21)
    W sytuacji niedofinansowania polskiej służby zdrowia i zadłużenia- niekiedy chronicznego- dużej części szpitali, konieczne jest podjęcie działań zmierzających do ich restrukturyzacji i uzdrowienia sytuacji finansowej. ...
  • Pasionek Urszula (2007)
    Skutki reform lat osiemdziesiątych oraz nieprzerwanie ciężka praca Thatcher doprowadziły do niebywałego w tamtych czasach wzrostu gospodarczego. Spadek inflacji, sukcesywne podnoszenie się stopy życia przeciętnego Brytyjczyka ...
  • Wideł, Anna (2015-03-28)
    Margaret Thatcher i Ronald Reagan, jedne z najwyrazistszych postaci światowej polityki, bez których współczesny świat wyglądałby zupełnie inaczej. O ich działaniach napisano niejedną pracę doktorską, politycy-reformatorzy ...
  • Mariawici 
    Mędzelowski, Tadeusz (1993)
    Artykuł przybliża działalność Kościoła Katolickiego Mariawitów i Starokatolickiego Kościoła Mariawitów w Polsce.
  • Krok Grzegorz (2008)
    Marka jest uznawana za jedno z podstawowych narzędzi marketingowych. Dobra marka pomaga zdobywać i utrzymywać rynki oraz staje się wyznacznikiem wartości firmy. Prężna marka potrafi skutecznie zdobywać rynki w kraju i za ...
  • Ramza, Krystyna (2012-06-18)
    Praca podejmuje problematykę możliwości łatwego i sprawnego przeprowadzenia procesu określenia wartości marki. Prezentuje teoretyczne aspekty związane z kapitałem intelektualnym i marką, która stanowi element kapitału ...
  • Kronenberg Jakub (2006)
    Zarządzanie marką jest jednym z najbardziej dynamicznie rozwijających się obszarów zarządzania marketingowego, i to zarówno w odniesieniu do rozwiniętych gospodarek rynkowych, jak i tym bardziej gospodarki polskiej będącej ...
  • Ostafin - Bugara Anna (2007)
    Celem niniejszej pracy jest zdiagnozowanie marki Opoczno jako elementu kształtującego przewagę konkurencyjną przedsiębiorstwa oraz próba analizy wybranych aspektów marki w ujęciu marketingowym. Celem pracy jest także ...
  • Wąsik, Adrian (2009-03-11)
    Celem pracy jest pokazania, iż nie tylko odpowiedni dobór marketingu mix jak i strategii przedsiębiorstwa ma wpływ na rozwój firmy. Wykreowanie marki ma bezpośredni wpływ na produkt zwłaszcza, gdy w dobie hiperkonkurencji ...
  • Michalska, Ewa (2008)
    Marka to aktor na rynku. Jest siłą napędową konkurencji i kluczowym elementem polityki każdej firmy. To symbol jakości, pozycji na rynku i miernikiem sukcesu. W pracy przedstawiono jak istotnym elementem polityki produktu ...
  • Szargut Maciej (2005)
    Marki w życiu człowieka od zawsze zajmowały bardzo ważne miejsce, człowiek często świadomie bądź nieświadomie kierował się przy dokonywaniu wyboru zakupu marką danego produktu. Świadomość istnienia marki oraz chęć sygnowania ...

Search WSB-NLU Repository

Browse

My Account

Info